Låt oss fira med en ironisk lyckobild


Idag krossades mitt inre. Inte mitt hjärta som i kärlek. Utan allt annat som skulle kategoriseras som introvert. Hela min mentalitet gick under för femton förfrysta sekunder. Som flygplansläge under ett telefonsamtal.
Jag har en vän. Så vacker. Så smal. Så smal att hon har haft ångest över hennes små bröst, skarpa axlar och sköra ben. Hon styrketränar ofantligt mycket, så ofta hon får chansen för att bygga muskler i hopp om att motverka sina komplex. Hon äter ketchup och ost till allt. Avskyr måltider med få kalorier.
Idag sa hon att hon ska sluta styrketräna sina ben. Hon vill inte ha stora ben längre.
Jag har aldrig känt mig fetare.
Tatatataaaa!!
Min omedelbara, omedvetna reaktion löd: femton sekunders stirrande rakt ut i luften, femton sekunders ignorerande av deras försök att få kontakt, två sekunders kutande till toaletten, ettusentvåhundra sekunders gråtande och fettklämmande.

Kommentarer
Postat av: hanna

Styrkekram!

2012-03-19 @ 22:22:31
URL: http://skinnythoughts.blogg.se/
Postat av: -

Tänkte bara säga att jag startat en viktblogg, du får gärna kolla in ♥! Jag har bara skrivit ett par inlägg hittills men fler är på väg.

2012-03-20 @ 12:01:44
URL: http://hungrigare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0